Amazon încearcă să elimine produsele contrafăcute

de: Alexandru Puiu
29 11. 2016

Amazon este unul dintre cele mai puternice magazine online din lume. Din păcate, asta nu înseamnă că nu ar avea probleme majore cu produsele contrafăcute.

În urmă cu ceva timp, detaliam modul în care foarte multe CD-uri audio contrafăcute au ajuns să se comercializeze prin intermediul Amazon, iar comerciantul online nici măcar nu și-a dat seama, decât foarte târziu. Această problemă nu se rezumă însă doar la CD-uri și are legătură cu faptul că gigantul online a devenit un fel de mall pentru foarte mulți comercianți care, cu cât sunt mai mulți, cu atât au devenit mai greu de monitorizat.

Se pare însă că problema produselor contrafăcute a devenit una destul de arzătoare pentru Amazon. Gigantul în comerț online și-a propus ca în 2017 se implementeze un set stufos de reguli prin care să arate că nu glumește când vine vorba de acest subiect. Reputația companiei americane este mai importantă ca niciodată, mai ales acum când și-a propus să se extindă în Orientul Mijlociu. 

Până și cei de la Apple au lansat de curând un avertisment legat de dificultatea cu care găsiți un accesoriu original de iPhone pe Amazon. La momentul respectiv, nu a existat un răspund oficial pe marginea acestui subiect. În schimb, conform celor de la Bloomberg, Amazon a construit deja câteva echipe în Statele Unite și Europa ce colaborează în mod direct cu brandurile importante din diverse domenii cu scopul de a micșora prezența produselor contrafăcute în magazinul online. În principiu, se vor crea liste de comercianți recunoscuți și aprobați, ca o formă suplimentară de certificare a autenticității produselor.

Conceptual, se pare că rezulatul va fi unul apropiat de conturile verificate de pe Twitter. Practic, vă puteți aștepta să vedeți o mică insignă asociată anumitor comercianți care sunt de încredere. ,,Amazon are o toleranță zero pentru vânzarea de produse contrafăcut pe site-ul nostru.” Deși într-un context oficial nu au fost momentan confirmate măsurile la care să ne așteptăm în 2017, este evident că problema este una arzătoare pentru compania americană.